דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומרים שלום למינוס 

מאת    [ 10/05/2008 ]

מילים במאמר: 1343   [ נצפה 4432 פעמים ]

אומרים שלום למינוס

כל אחד יכול לצאת מהמינוס אם רק ידע איך.הידעת כי לכל משק בית קיימות מעל 100 הוצאות חודשיות? אם לא כיצד תוכל לקצץ בהן ולצאת מהמינוס.הנה כמה דוגמאות

שכר דירה
סעיף לא קל לשינוי אולם בכל זאת לפני חידוש החוזה הבא אפשר לבדוק הוזלה של שכר הדירה.הוזלה של 50 דולר לחודש יסייעו לך לחסוך כמעט 2500 ש"ח בשנה.מעבר לזה שכר דירה זה כסף שהולך ואינו חוזר לעולם.כדאי לחשוב במסגרת השינוי שאתה עושה על רכישת דירה שעלות ההחזר החודשי של המשכנתא הוא בגובה שכר הדירה שלך.ככה בסוף התקופה לאחר שתאבק בתשלומים יהיה לך בית לביטחון גם לעת זקנה כאשר לא תוכל לפרנס ולשלם שכירות."מומחים" אומרים משכדאי לפעמים לשכור דירה מאשר לקנות כי את הכסף שחוסכים אפשר להשקיע ולהשביח.הבעיה שמי ששוכר דירה מבזבז את הכסף הפנוי ובסוף נשאר ערום מכאן ומכאן.נחזור לעניננו.50 דולר פחות וחסכנו 2500 ש"ח בשנה.

.משכנתא.
זה הזמן לבדוק באיזה ריבית לקחת את המשכנתא.יש אפשרות למחזר משכנתאות כלומר לקחת משכנתא בריבית נמוכה יותר מזו שהייתה בעת שלקחת מאת הנוכחית ולחסוך אלפי ועשרות אלפי שקלים.בדיקה בבנק המשכנתאות שלך ובבנק מתחרה תבהיר לך את העניין בפגישה אחת.בנוסף כדאי לבדוק את הביטוח על המשכנתא.הבנקים מחייבים לבטח את הלווים בביטוחי חיים ואת הדירה בביטוח רכוש.לא תמיד הביטוחים שעשית הם הזולים ביותר.שיחת טלפון לחברת ביטוח לברור עשויה להוזיל את ההחזרים החודשיים בעשרות שקלים נוספים.ולסיום , אם הסכום שאתה מחזיר מכביד עליך מידי חודש תוכל לבקש להקטין את הסכומים ולהאריך מעט את התקופה.זו אופציה שיכולה להקל עליך.אל תפחד לבצע את השינויים הללו.לאחר שקיבלת החלטה בדרך כלל הבנק או חברת הביטוח מבצעות את כל התהליך.לסיכום יש כאן מקום לחיסכון מינמלי של עשרות שקלים בחודש ועד למאות ואלפים בשנה.שווה לבדוק.


.חשמל (שים לב שהחשבון שמגיע בדואר הוא דו חודשי ויש לחלק לשניים).
בנושא החשמל אפשר לחסוך המון כסף מידי חודש.הקפדה על נורות חסכוניות ,סגירה של התאורה שלא משתמשים בה, יבוש בשמש כשאפשר ולא רק במכונת הכביסה , הצללת הבית בקיץ למניעת התחממות מיותרת מורידה את עלויות השימוש במזגן , שימוש בשעון שבת לכיוון הדלקה וכיוון של הדוד בחורף , כיוון הטרמוסטט של המזגן על 24 מעלות יגרום להפסקות ארוכות יותר בפעולה ולשימוש מופחת בחשמל ,כיוון הטרמוסטט של תנורי החימום בחורף למדיום ולא למקסימום יסייעו גם הם בחיסכון בחשמל.איטום הבית כולל פתחים קטנים מהם נכנסים קור וחום כמו חריצים בין החלונות ,תריסים לא מושלמים ,מתחת לדלת הניתנים לאטימה על ידי פתרונות זולים שתמצא בכל טמבוריה יסייעו לך לחסוך בהוצאות.חיסכון של חמישה שקלים ליום בהפחת שימוש מיותר תגיע לחיסכון של 150 ש"ח לחודש ובכ300 ש"ח בחשבון הדו חודשי.זה לא מסובך ואפשרי.

.מים
יש לדאוג שאין נזילות מיותרות ,שהמים לא זורמים בשרותים בגלל מנגנון פגום ואם יש כזה לתקן מיד.להתקין חסכמים בכל ברז וגם בשרותים.השקעה חד פעמית שמחזירה את עצמה במהרה ומסייעת בחיסכון של עשרות שקלים בחודש.

.ארנונה.
הארנונה מחושבת סדרך כלל על פי ערים ואזורים באותם ערים.אזורים נחשבים יותר ישלמו יותר ואזורים נחשבים פחות ישלמו פחות.מה שתמיד חשוב לדעת זה שתמיד קיימים אזורי תפר בין אזור נחשב יותר ואזור שנחשב פחות כך שבשכונה אחת רחוב אחד יכול לשלם 800 ש"ח לחודש והרחוב המקביל רק 650 ש"ח לחודש.נתון זה חושב לבדוק בבואך לשכור או לקנות דירה.בדיקה ותכנון עשויים להביא לחיסכון של אלפי שקלים בשנה.בנוסף יש לבדוק ברשות המקומית מה הקריטריונים לקבל הנחה עבור ארנונה.יתכן ואתה עומד בקריטריון מסוים כמו גיל ,מצב משפחתי וכדומה.אם אתה יכול לקבל הנחה נסה לקבל אותה.

(הרצאות של צביקה ברגמן אפשר להזמין גם באתר סודות)

.ביטוח חובה לכל הרכבים בבית.
בעבר מחיר ביטוח החובה היה קבוע אולם היום עם כל החברות לשיווק ישיר של ביטוחים יש גם כאן הבדל ואפשרות לפרוס לתשלומים.עשה עבודת מחקר טובה ומצא את הביטוח חובה הזול ביותר.המוצר אותו מוצר וחבל לשלם יותר.

.ביטוח מקיף לכל הרכבים בבית.
בדוק עלויות של ביטוח מקיף בכמה חברות.בדוק כמה שווה הרכב ומה עלות הביטוח.כבר ראיתי מכוניות (מסחריות למשל) ששוות 40 אלף ש"ח שעלות הביטוח המקיף ותוספות המיגון שנדרשות להן הגיעו ליותר מ15 אחוז מערך הרכב ועוד לפני שחישבנו את הביטוח חובה וצד שלישי.גם כאן אפשר לחסוך לא מעט וסקר טלפוני קצר עשוי להיות משתלם.גם אם אתה עובד עם סוכן ביטוח שנים רבות בדוק אותו מול החברות האחרות והראה לו את ההצעות שקיבלת.גם אם לא יגיע להצעה הנמוכה ביותר הוא ישפר את ההצעות ההתחלתיות שלו.

.הטסט השנתי לרכב לחלק ל12 חודשים לכל הרכבים.
עלות קבועה שלא ניתן לשנות אם כי כדאי לבדוק את מחיר אגרת הרישוי השנתי לפני רכישת כלי רכב כי גם באלה ישנם הבדלים על פי הדגמים כמו ברחובות.

.עלות הטיפולים לרכב בשנה לחלק ל12 חודשים לכל הרכבים.
בבטיחות ברכב לא חוסכים אולם הצעת מחיר לפני הטיפול ובקשת הנחה תוזיל כל טיפול בכ10 אחוזים.הנה חסכת לעצמך עשרה אחוז מסעיף 11.

.טלפון בבית.
האינטרנט נותן היום כלים לתקשורת כמעט ללא עלות והמאבק בין בזק לכבלים משחק לטובתך.בדוק היטב את האפשרויות.אפשר לחסוך כאן עד 100 ש"ח לחודש.

.טלפונים סלולרים של בני הבית.
נקודה חשובה מאד לבדיקה.העלויות של השימוש במכשירי הסלולר כבדות ומעיקות.לכל משפחה הצרכים שלה ונכון יהיה להגביל ילדים ובני נוער על ידי כרטיסי חיוג.אם הילדים מדברים בסכומים גבוהים אפשר להחליט על סכום מקסימלי בו כל אחד ידבר ולהוציא זאת לפועל על ידי מכשירי סלולר העובדים על כרטיסי חיוג או בהחלטה.גם שדרוגי המכשירים והריצה אחרי כל דגם חדש שיוצא יוצרת עלויות.מכשיר סלולרי חדש עולה אלפי שקלים שאתה משלם ישירות או דרך חשבון השיחות.בחברות הסלולריות קוראים לזה שדרוג אבל אל תטעה.איך שלא תהפוך את החשבון כולל כל הזיכויים המכשיר החדש יעלה לך עוד 100 ש"ח ב3 שנים הקרובות.יש כאן מקום שאפשר לחסוך בו מאות שקלים בחודש וכדאי מאד להתעכב על הסעיף הזה ולנצל את ההזדמנות לחסוך.

.כבלים או יס.
זה מתחיל בחבילת בסיס ונגמר במאות שקלים בחודש.בדוק את החשבון ,בדוק את המתחרים.צלצל ובקש הנחה ותתפלא שאם תתעקש גם תקבל.כאן אפשר לחסוך עשרות שקלים בחודש.

.

.מנוי לעיתון יומי.
האם העיתון נקרא מידי יום? האם יש לך מנוי של יותר מעיתון אחד? האם אתה לא יכול להתעדכן באינטרנט ולרכוש עיתון רק בסופי שבוע? האם קצת פחות חדשות לא יסייעו לבריאות שלך?

.מנוי לירחון.
אם הירחון מאד חשוב לך צלצל למוקד ההזמנות וספר להם שאתה מבקש לעצור את המנוי מטעמים כלכליים כרגע.הם ישמחו להציע לך סיוע ולהוזיל את המנוי.עוד כמה עשרות שקלים בשנה בהחלט יעזרו.

.תשלומים לגן ילדים.
כמו בתשלומי הארנונה יש לבדוק את הקטגוריות למתן הנחות ולראות האם אתה זכאי לאחד מהם.בכל מקרה לא הייתי ממליץ להעביר את הילד לגן זול יותר על חשבון האיכות.

.תשלומים לבית הספר.
לבדוק זכאות של הנחות ,לבקש השאלת ספרים במקום רכישה, לבקש מלגות.

.תשלום לקופת חולים.
זו האופציה הזולה ביותר לטיפולי בריאות.לא לחסוך ואף לבדוק ביטוחים משלימים וכדומה.חיסכון כאן עשוי להיות יקר.

.תשלום לביטוח דירה .
אם יש לך ביטוח לדירה בדוק שוב את הסכומים הרשומים שם.יתכן והפלזמה היקרה שלך שבטחת לפני שלוש שנים לאחר ששילמת עליה עשרות אלפי שקלים עולה היום חמישית מחיר ואפשר להוזיל את הביטוח.השלך את נושא הפלזמה לשאר הפריטים ובדוק שוב את עלות הביטוח.סוכני ביטוח תפקידם לזרוע פחד ולגרום לך לבטח הכל.חשוב כמה שילמת עבור ביטוח הדירה ב10 השנים האחרונות וכמה קיבלת.אני לא יכול לקחת על עצמי להציע לך לבטל את ביטוח זה או אחר אבל לחשוב זה סיפור אחר.

.תשלום לעוזרת.
אם מדובר במצב חרום אפשר לחסוך את עבודת העוזרת מנקה ולהעביר את המטלות לכל בני הבית או לילד בוגר תמורה לתשלום דמי כיס שיהיו בעלות 50 אחוז לפחות ממחיר המנקה.יש כאן אפשרות לחיסכון ואפילו זמני עד שחשבון הבנק מתיישר בגובה מאות שקלים לחודש.

.תשלום למטפלת.
סביר להניח שבדקת את הזמן הפנוי ויכולת ההגעה של אחד הסבתות לפני המטפלת ובכל מקרה לא מומלץ להפסיק עבודת אחד ההורים כדי לחסוך תפקיד זה.מצד שני אפשר להביא לחיסכון בהכנסת הפעוט למעון/פעוטון טוב בגיל של מספר חודשים.זה תמיד זול ממטפלת ויש האומרים שגם להתפתחות מהירה של הפעוט.

.תשלום למוניות ואוטובוסים.
כרטיסי חופשי חודשי וכרטיסיות תמיד זולים יותר.

.תשלום לביטוח חיים.
בדוק אם אין כפילויות ואין לך ביטוח דומה או מקביל במקום העבודה,דרך קופת הגמל או ביטוח מנהלים או אחר.

.חוגים.
חוגי העשרה חשובים.אם המצב דחוק אפשר להסתפק באחד ואין צורך בשלושה.זמן פנוי אפשר להעשיר בספריה.אגב חוק הספריות החדש שנכנס בשנת 2008 אומר כי כל אחד יכול לקבל שרותים בספריות העירוניות חינם אין כסף.מתנה נהדרת לזמן פנוי.

.הורדות לקופת גמל.
אם המצב דחוק והמינוס חונק אפשר לעצור הפרשות לקופות הגמל לכמה חודשים עד שתתיישר אולם לא לשכוח להמשיך אותם לאחר שיעבור זעם.

אלה רק כמה הוצאות וישנם עוד 100 הוצאות שונות.על ההוצאות הללו והדרך לטפל בהן,על ההכנסות שלך וכיצד כל עצמאי יכול להכניס עוד כסף תוכל להרחיב בספר"אומרים שלום למינוס".צביקה ברגמן מרצה בתחום הפיננסים בגובה העיניים

צביקה ברגמן מרצה,מחברם של עשרות ספרים ורבי מכר הנמכרים בכל חנויות הספרים בארץ.מוכר מהופעותיו והרצאותיו הרבות באמצעי התקשורת.הרצאה בנושאים כלכליים המתאימים לכל אחד ניתן להזמין דרך אתר סודות
.www.sodot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב